مقالات

روپوش آنتی استاتیک چیست؟

روپوش آنتی استاتیک چیست؟

روکش های آزمایشگاهی آنتی استاتیک می توانند به جلوگیری از آسیب به قطعات الکترونیکی حساس کمک کنند. روپوش آنتی استاتیک در یک منطقه محافظت شده از الکتریسیته مورد استفاده قرار می گیرد.

این لباس ها به گونه ای طراحی شده اند که برای کاربر راحت باشند. لباس های آنتی استاتیک بخش ضروری بسیاری از شرکت های تولیدی و مهندسی الکترونیک هستند.

از جمله مکان های کاربردی آن می توان به آزمایشگاه ها، محیط های بهداشتی، اتاق تمیز و محیط های مهندسی دقیق اشاره کرد. این روکش های آزمایشگاهی ضد الکتریسیته ساکن، با استفاده از مواد دفع کننده ساکن، برای استفاده در مناطق حفاظت شده تولید می شوند.

 

Layer 0

برای دریافت خدمات اتاق تمیز به مشاوره نیاز دارید؟

با مشاورین اکیاس وطن در تماس باشید

Layer 0

برای دریافت خدمات اتاق تمیز به مشاوره نیاز دارید؟

 

پارچه آن با استفاده از 65% پلی استر، 32% پنبه و 3% نخ رسانا ساخته شده است. نخ رسانا تضمین می کند که لباس ها استاتیک را از بین می برند. روپوش آنتی استاتیک از اثرات بارهای الکترواستاتیکی که از لباس های دیگر ایجاد شده، جلوگیری می کند. این روپوش ها سبک، راحت و معمولا دارای جیب هستند.

همچنین قابل شستشو در ماشین لباسشویی تا دمای 60 درجه سانتی گراد می باشد. این لباس ها باید همواره به عنوان یک ابزار حیاتی در یک منطقه حفاظتی دیده شوند.

آنها بخشی از تجهیزات اتاق تمیز نیز به شمار می روند. محصولات کنترل استاتیک برای به حداقل رساندن اثرات بارهای الکترواستاتیکی وجود دارند. بهتر است بر روی روپوش های آنتی استاتیک با کیفیت سرمایه گذاری کنید.

در این صورت نیازی به صرف کردن هزینه و زمان زیاد برای جایگزینی وسایل آسیب دیده از استاتیک نخواهید داشت. دلیل اصلی استفاده افراد از لباس های آنتی استاتیک، محافظت از لباس های عایق است.

بدین صورت میدان های الکتریکی تولید شده از لباس هایشان را به حداقل می رسانند.

چرا پوشیدن روپوش آنتی استاتیک برای کارکنان اهمیت ویژه ای دارد؟

پوشیدن این لباس های محافظ، باعث سرکوب شدن میدان های ساکن روی لباس کارمندان می شود. الیاف رسانای بافته شده در این ماده، جلوه قفس فارادی را ایجاد می کنند.

این الیاف از گسترش میدان های خطرناک به محصولات حساس و آسیب رساندن به آن ها جلوگیری می کنند. جنس لباس، فاکتور مهمی است که باید هنگام انتخاب لباس برای ناحیه حفاظت شده الکترواستاتیک (EPA) خود در نظر بگیرید.

اگر لباس های شما از الیاف مصنوعی تولید می شوند، می توانند مقادیر زیادی بار ساکن تولید کنند. لباس های ساخته شده از الیاف مصنوعی به طور بالقوه باعث آسیب می شوند.

اگر پارچه یک عایق باشد، در تماس با اجزای حساس به استاتیک می تواند نتایج فاجعه باری ایجاد کند. این امر به دلیل عدم امکان جداسازی یک عایق باردار از لباس است.

هنگام کار با تجهیزات حساس الکتریسیته، باید آستین ها و کمر خود را نیز در نظر بگیرید.

آنها می توانند چندین هزار ولت برق تولید کنند. این میزان بار، یک میدان الکتریکی قابل توجه برای افشای هادی های مجاور است. میدان الکتریکی باعث ایجاد بار در هادی های جدا شده مجاور می شود.

ویژگی های روپوش آنتی استاتیک چیست ؟

این لباس نسبت به روپوش های آزمایشگاهی ساده، ویژگی های کلیدی بسیاری دارد. در اینجا ما به تعدادی از ویژگی های آن اشاره می کنیم.

  • پارچه آن با استفاده از 65% پلی استر، 32% پنبه و 3% نخ رسانا ساخته شده است.
  • سبک، راحت و قابل تنفس می باشد.
  • دارای چند جیب با پاپر برای باز و بسته شدن
  • بست های مخفی

 

ویژگی های روپوش آنتی استاتیک چیست ؟

 

  • وزن هر پوشش آزمایشگاهی معمولا 131 گرم بر متر مربع است.
  • اندازه ها از کوچک تا 4XL متغیر هستند.
  • قابل شستشو در ماشین لباسشویی تا دمای 60 درجه سانتی گراد می باشد.
  • ساخته شده از مواد استاتیک اتلاف کننده برای استفاده در مناطق حفاظت شده ESD
  • ویژگی های نماد حساس ESD روی جیب سینه
  • موجود در رنگ آبی یا سفید
  • مطابق با RoHS و REACH
  • مطابق با استانداردهای جهانی آزمایشگاهی و انواع مکان های محافظت شده همچون اتاق توزین
  • مواد به کار رفته در آن شامل گرانول PE میکرو متخلخل و پلی پروپیلن
  • امکان وجود زیپ دو طرفه برای مواقع اضطراری

جنس روپوش آنتی استاتیک

لباس های پوشیده شده در کلین روم، ضد الکتریسیته ساکن بوده و به طور خاص برای این استفاده انتخاب شده اند. این لباس از پارچه تخلیه الکترواستاتیک (ESD) ساخته شده است.

بسته به استفاده از اتاق تمیز خود، احتمالا لازم باشد کارکنان خود را کاملا تجهیز کرده تا از آنها در برابر شوک الکتریکی محافظت کنید.

پارچه و مواد ESD را می توان برای ساخت انواع مختلفی از لباس ها از جمله روپوش آنتی استاتیک استفاده کرد. برای هر کاربرد، یک نوع اتاق تمیز موجود است.

بسیاری از صنایع برای انجام موفقیت آمیز کار خود، الزامات خاصی دارند. اتاق های تمیز ضد الکتریسیته ساکن نوع مهمی از اتاق تمیز برای صنایعی هستند. جرقه های سرگردان یا جریان الکتریکی می تواند برای پروژه ها فاجعه آمیز باشد.

 

جنس روپوش آنتی استاتیک

 

بنابراین پوشیدن روپوش های آنتی استاتیک امری ضروری است.

در اتاق تمیز ضد الکتریسیته ساکن، هر قسمت برای به حداقل رساندن یا از بین بردن الکتریسیته ساکن طراحی خواهد شد. علاوه بر لباس ها و روپوش های کارکنان، پانل های کفپوش و مواد دیواری ضد الکتریسیته ساکن نیز در جهت این هدف ساخته شده اند.

الکتریسیته اشتباه می تواند با نتایج آزمایش تداخل داشته باشد. همچنین ممکن است خوانش های ماشین های مهم را تغییر داده و فرآیند علمی را به خطر بیندازد. با کنترل اثرات استاتیک، می توانید از بار الکتریکی جلوگیری کنید.

ضمن اینکه بدین صورت از تجهیزات مختلف همچون هواساز، هواساز هایژنیک، دوش هوا و غیره محافظت خواهد شد.

 

 

محصول منتخب: هواساز

 

 

کاربرد روپوش آنتی استاتیک 

این روپوش در صنایع مختلف کاربرد بسیاری دارد. همانطور که گفته شد، یکی از مهم ترین کاربردهای آن در اتاق تمیز ضد الکتریسیته ساکن است. دیگر کاربردهای روپوش آنتی استاتیک عبارتند از:

  • حذف آزبست
  • تمیز کردن خودرو
  • خطرات بیولوژیکی
  • حمل و نقل شیمیایی
  • انواع استخراج صنعتی و خطرناک
  • اسپری رنگ و چاپ
  • اتاق تمیز
  • آزمایشگاه
  • بیمارستان و سایر مکان های مرتبط

جمع بندی

روپوش آنتی استاتیک نوعی لباس آزمایشگاهی ضروری و پرکاربرد است. کیفیت این محصول در استفاده صحیح از ویژگی های آن، اهمیت بسیاری دارد.

به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که برای خرید آن، به شرکت اکیاس کلین روم مراجعه کنید. شرکت ما به طور حرفه ای در زمینه ساخت، طراحی و مشاوره لوازم آزمایشگاهی و اتاق تمیز فعالیت می کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *