مقالات

معرفی صابون ضد میکروبی اتاق تمیز

معرفی صابون ضد میکروبی اتاق تمیز

استفاده از صابون ضد میکروبی اتاق تمیز، می‌تواند حتی کوچک‌ترین آلایندگی‌ها نیز از بین ببرد. این صابون‌ها مطابق با فرمولاسیون خاص تولید شده‌اند. به همین دلیل دارای خاصیت ضد عفونی کننده نیز هستند. استفاده از این صابون‌ها نیازمند پیروی از قوانین خاص است. به همین دلیل از کارشناسان مربوطه برای این فرایند کمک بگیرید.

معرفی صابون های های آنتی باکتریال و مزایای آن ها برای کلین روم ها

حساسیت های شدید اتاق تمیز موجب شده تا امروزه از مواد مخصوصی برای تمیز کردن و شست و شوی این اتاق‌ها استفاده شود. مطابق با استانداردهای جهانی، اتاق‌های تمیز باید دارای حداقل میزان گرد و غبار باشند. از این جهت میزان آلایندگی در این اتاق‌ها به طور متعدد کنترل و بررسی می‌شوند.

توجه داشته باشید که اتاق‌های تمیز لزوما اتاق هایی استریل شده نیستند. اما افراد در تلاش هستند تا این اتاق‌ها را به استاندارد های اتاق های استریل نزدیک کنند. به همین دلیل شست و شو کلین روم باید مطابق با استانداردهای مخصوصی انجام گیرد.

امروزه به منظور از بین بردن میکروب ها و باکتری ها در اتاق تمیز، از صابون های ضد میکروبی استفاده می شود. صابون های آنتی باکتریال یا ضد میکروبی به دلیل PH بالا، میتوانند نقش موثری در کاهش میکروب های سطحی و باکتری ها داشته باشند. در حال حاضر این صابون ها برای تمیز کردن محیط اتاق تمیز استفاده می شوند. علاوه بر این، کارکنان قبل از ورود به کلین روم ها نیز باید با صابون های ضد میکروبی، دست های خود را بشویند.

 

مراحل تمیز کردن با صابون ضد میکروبی کلین روم

 

مراحل تمیز کردن با صابون ضد میکروبی اتاق تمیز

برای این که بتوانید با صابون ضد میکروبی اتاق تمیز را شست و شو دهید، باید از قوانین و مقررات خاصی پیروی کنید. اتاق های تمیز با توجه به میزان آلایندگی و تعداد ذرات موجود در هوا به کلاس های مختلفی تقسیم می شود. با توجه به این که درجه بندی هر کلاس متفاوت است، میزان صابون مورد نیاز برای تمیز کردن آن ها نیز متفاوت خواهد بود.

اصولا کلاس های بالا اتاق تمیز که تعداد ذرات هوا در آن ها کمتر است، به حداقل میزان صابون نیاز دارند. نخستین مرحله برای تمیز کردن کلین روم، خالی کردن اتاق از وسایل است.

 

Layer 0

برای دریافت خدمات اتاق تمیز به مشاوره نیاز دارید؟

با مشاورین اکیاس وطن در تماس باشید

Layer 0

برای دریافت خدمات اتاق تمیز به مشاوره نیاز دارید؟

 

در این مرحله باید دیوار ها و کفپوش های کلین روم به طور کامل تمیز شوند. پس از تمیز کردن دیوار های اتاقک، باید تجهیزات اتاق تمیز را شست و شو دهید. توجه داشته باشید که تمیز کردن کلین روم ها را حتما به افراد متخصص بسپارید.

این امر، فرایند بسیار حساسی است و اگر توسط افراد متخصص انجام نشود، می تواند آلودگی ها را چندین برابر کند. در نهایت حتما از هواساز هایژنیک برای کلین روم استفاده کنید. این امر تاثیر چشمگیری در از بین بردن آلودگی های کلین روم دارد.

تجهیزات مورد نیاز برای تمیز کردن اتاق تمیز

صابون ضد میکروبی اتاق تمیز، ماده ای جهت ضد عفونی کردن کلین روم ها است. البته باید بدانید که استفاده از این صابون ها به تنهایی کافی نیست. بلکه باید از وسایل و تجهیزات دیگری نیز به عنوان مکمل استفاده کنید.

جارو برقی ها، از مهم ترین تجهیزات تمیز کننده کلین روم ها هستند. جاروبرقی اتاق تمیز با جارو برقی های معمولی و خانگی متفاوت هستند. این جاروبرقی ها به بخار شوی نیز مجهز خواهند بود.

همچنین مخزن کوچکی دارند که در آن مایع های ضد عفونی کننده یا صابون های ضد میکروبی آب شده ریخته خواهد شد. به همین دلیل پس برداشتن آلودگی ها توسط جاروبرقی، محیط نیز به طور کامل ضد عفونی می شود.

از دیگر تجهیزات تمیز کننده کلین روم ها، موپ ها و تی های دستی هستند. دوش هوا و سایر تجهیزات مشابه نیز از دیگر انواع وسایل تمیز کننده هستند. دوش هوا تمام آلایندگی ها را از ذرات هوا جدا می کنند و هوا کلین روم را تصفیه خواهند کرد.

فواید استفاده از صابون های ضد میکروبی

فواید استفاده از صابون های ضد میکروبی

صابون های ضد میکروبی به دلیل مزایا و فواید چشمگیری که دارند، بسیار برای شست و شوی کلین روم ها و اتاق توزین مناسب هستند. یکی از فواید این صابون ها، کاربرد گسترده آن ها است. به همین دلیل از این صابون ها هم می توان برای تمیز کردن محیط و هم برای شست و شوی دست ها استفاده کرد.

این صابون ها با فرمولاسیون مخصوصی تولید شده اند. به همین دلیل می توانند محیط را به طور کامل میکروب زدایی کنند. این صابون ها علاوه بر میکروب ها، تاثیر چشمگیری در کاهش باکتری های محیطی نیز دارند.

از این جهت با عنوان صابون های آنتی باکتریال نیز شناخته می شوند. صابون های ضد میکروبی، سدی مستحکم برای جلوگیری از ورود پاتوژن ها به اتاق های تمیز هستند. تمیز کردن کلین روم ها با استفاده از صابون های ضد میکروبی به پنج روش انجام می گیرد.

نخستین روش، مکش به صورت مرطوب است. البته می توانید از مکش خشک نیز استفاده کنید. روش های دیگری نیز برای تمیز کردن اتاق های تمیز استفاده می شود. از جمله این روش ها می توان به سیستم های یک سطلی، دو سطلی و سه سطلی اشاره کرد.

مهم ترین نکات برای تمیز کردن اتاق های تمیز

استفاده از هرگونه گل و گیاه برای اتاق های تمیز ممنوع است. دلیل این امر را می توان آلودگی گیاه های طبیعی و خاک آن ها دانست. حتما باید از سطح زباله های درب دار برای اتاق های تمیز استفاده کنید. این امر از انتقال آلودگی زباله ها به محیط، جلوگیری می کند.

قبل از ورود به کلین روم ها حتما بهداشت دست ها را رعایت کنید. استفاده از لباس ها و کفش های مخصوص برای ورود کارکنان نیز الزامی خواهد بود. همه کارکنان و بازدیدکنندگان باید از ورود خوراکی و آشامیدنی به داخل اتاق های تمیز ممانعت کنند.

نتیجه گیری

صابون ضد میکروبی اتاق تمیز، از مهم ترین مواد ضد عفونی کننده خواهد بود. این صابون ها همچنین از ورود باکتری ها و آلایندگی ها جلوگیری می کنند. البته برای شست و شوی کلین روم ها باید از نیرو های متخصص کمک بگیرید. متخصصان گروه اکیاس به شما برای تمیز کردن کلین روم ها کمک می کنند. این گروه تجاری همچنین انواع تجهیزات کلین روم نظیر هواساز نیز را در اختیار مشتریان قرار می داد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *