مقالات

معرفی انواع هواساز کاربردی در اتاق تمیز

هواساز های اتاق تمیز

هواساز های خانگی در مدل کوچک تر نیز موجود هستند اما به سیستم رطوبت زدایی و رطوبت زنی مجهز نیستند. به منظور تهویه هوای سوله، سالن تولیدی بزرگ، انبار و سالن ورزشی و غیره از دستگاه تهویه مطبوع صنعتی استفاده می شود. کارکرد هواساز کاربردی اتاق تمیز شبیه به تهویه مطبوع خانگی می باشد.

شرایط استریل در تهویه مطبوع معمولی ایجاد نشده است و از مهم ترین اجزای آن به فیلتر ها، فن، تجهیزات رطوبت زن، استراکچر، کویل گرمایشی و سرمایشی و… می توانیم اشاره کنیم.


معرفی هواساز

معرفی هواساز

دستگاه هواساز اتاق تمیز به جهت تنظیم کردن دما اتاق تمیز، تنظیم رطوبت، فیلتر کردن، کنترل سرعت و توزیع هوا ورودی در سوله‌های صنعتی، ساختمان ها و آپارتمان‌ها و غیره استفاده می‌شود.

به انواع این دستگاه‌ها، هواساز ساختمانی، خانگی، آپارتمانی و هواساز صنعتی گفته می شود. این دستگاه به همراه چندین دستگاه دیگر از قبیل دستگاه چیلر، بویلر، VRF و GHP و … استفاده می شود.

 

Layer 0

برای دریافت خدمات اتاق تمیز به مشاوره نیاز دارید؟

با مشاورین اکیاس وطن در تماس باشید

Layer 0

برای دریافت خدمات اتاق تمیز به مشاوره نیاز دارید؟

 

دستگاه تهویه مطبوع وظیفه تولید برودت و حرارت را بر عهده ندارد و وظیفه آن توزیع هوا گرم و سرد در محیط است. در اماکن تجاری، اداری، آموزشی و خانگی و… می توان از تهویه مطبوع ساختمانی استفاده کرد.

تهویه مطبوع صنعتی از لحاظ مجهز بودن به تجهیزات رطوبت زن و رطوبت گیر، نوع فیلتر، هوای برگشتی و ابعاد، تفاوت زیادی با تهویه مطبوع ساختمانی دارد. تهویه مطبوع صنعتی مجهز به فیلتر مخصوص جذب آلاینده‌ها می باشد.

معرفی هواساز هایژنیک و غیر هایژنیک

هواساز هایژنیک یک دستگاهی است که بیش از 99٪ هوای محیط را تمیز می کند. در این دستگاه برای کنترل رطوبت و هوا تجهیزات و ابزار دقیقی استفاده شده و انواع مختلفی دارد. یکی از آن ها هواساز هایژنیک می باشد که می تواند سطح ذرات معلق در هوا، رطوبت و دما، سطح آلاینده ها را با کیفیت بسیار بالا تامین نماید. این دستگاه ها یک واحد بهداشتی و تهویه ای هستند.

با این دستگاه می توانید یک محیط بهداشتی و استریل شده ای ایجاد کنید. هواساز معمولی در ساختمان های صنعتی و تجاری و غیره‌ استفاده می شود و یک نوع سیستم تهویه مطبوع می باشد.

این نوع دستگاه ها بر روی بام نصب شده و امکان نصب آن ها در اطراف ساختمان نیز وجود دارد. هواساز های معمولی را می توان رایج ترین سیستم تهویه هوا در ساختمان های تجاری دانست‌. این سیستم ها از نظر معیار کنترل آلاینده و شرایط رطوبتی و دما با هاژنیک متفاوت هستند.

یونیت هوای فشار تازه

یونیت هوای فشار تازه

در سیستم هوشمند WVRF تکنولوژی های خاص و پرکاربردی مانند توزیع هوا تعبیه شده تا کنترل دما با کیفیت و دقت بالایی انجام گیرد. در تمام مدل های سیستم های هوشمند دریچه هوای برگشتی و فیلتر هوا تعبیه شده است. یونیت داخلی هوا تازه دارای قابلیت گرمایش و سرمایش می باشد و در فواصل زیاد می تواند جریان هوا را تامین کند.

این دستگاه ها به فن های قدرتمندی مجهز شده اند. اتاق توزین را می توان مهم ترین مکان در آزمایشگاه ها به حساب آورد که برای ایجاد محیطی تمیز کاربرد دارد. اتاق توزین از اشخاص و نمونه ها در برابر گرد و غبار و آلودگی ها محافظت می کند و نمی گذارد ذرات معلق در هوا منتشر شوند.

اکیاس یک گروه تولیدی می باشد و این گروه در زمینه تولید تجهیزات اتاق تمیز فعالیت می کنند و در این راستا توانسته اند با تکیه بر علم و دانش فنی خود سطح کیفی محصولات تولیدی را ارتقا دهند.

مزایای استفاده از هواساز در اتاق تمیز

از مهمترین اجزایی که باید در هر اتاق تمیز وجود داشته باشد هواسازها هستند. کلین روم فضای بوده که نباید در آن آلودگی و آلاینده و غبار وجود داشته باشد. همچنین کنترل کردن فشار و رطوبت در کلین روم اهمیت زیادی دارد. کلین روم در صنایع از نظر اندازه تفاوت دارد و در داروسازی ها، دستگاه های پزشکی و غیره استفاده می شود.

در اتاق تمیز هواساز مهم ترین دستگاه تهویه بوده که اکسیژن کافی را تهیه و هوا را تصفیه می کند. در واقع اگر بخواهیم اهمیت نقش این دستگاه ها را بیان کنیم می گوییم این دستگاه  قلب اتاق تمیز هستند. دوش هوا یک مسیر ضروری جهت پاکسازی کردن کالا ها یا اشخاص بوده که شرایط لازم را با کم کردن میزان ذرات معلق برای راه یافتن به کلین روم فراهم می کند.

 

عوامل موثر در قیمت هواساز

چه عواملی در تعیین قیمت هواساز های هایژنیک اثر دارد ؟

در قیمت گذاری این دستگاه های ضروری پارامتر های گوناگونی تاثیر می گذارند. یکی از پارامتر ها متریال ساخت آن می باشد که می توان به ورق فولاد گالوانیزه، ورق آلومینیوم و فولاد ضد زنگ و مقاوم اشاره کرد. قیمت مدل هایژنیک با هوا ساز معمولی عموما از نظر تجهیزاتی که در هواساز های هایژنیک استفاده شده مانند کنترل رطوبت و دما متفاوت است.

جدا از متریال ساخت آن عوامل دیگری چون جنس استفاده شده در ساخت بدنه نیز بر روی قیمت این دستگاه ها تاثیر می گذارد. در کل قیمت این تجهیزات به دلیل کاربردی که دارند مقرون به صرفه است.

ویژگی و پارمتر کیفی هواساز های هایژنیک

  • طراحی و ساخت با کیفیت
  • دارای تاییدیه برای کاربرد بهداشتی
  • داشتن سیستم رطوبت گیر
  • نظارت داشتن بر جریان هوا
  • دارای استاندارد های لازم
  • داشتن پانل روکش شده فولادی ضد زنگ
  • برخورداری از فناوری و تکنولوژی کاهش میکروارگانیسم
  • داشتن گوشه های داخلی نرم و پوشیده شده برای تخلیه و…
  • امکان راه اندازی و نصب هواساز در فضای محدود و کوچک
  • راندمان بالای مصرف انرژی
  • دارای لوله کشی کوتاه
  • قابلیت استفاده از آن به عنوان دستگاه گرمایشی و سرمایشی
  • برخورداری از قابلیت کنترل کردن با استفاده از ترموستات کنترل

جمع بندی

از مهم ترین تجهیزات اتاق تمیز می توان به هواساز اشاره کرد. در تولید تجهیزات تهویه مطبوع کلین روم از بهترین و با کیفیت ترین ورق های فولادی ضد زنگ استفاده می شود. در واقع این محصولات باید مطابق بااستاندارد های جهانی و فاکتور =های بهداشتی تولید شوند.

این دستگاه ها در صنعت دارویی، غذایی، شیمیایی، واحد خدمات درمانی، طراحی کلین روم، بیمارستان، صنعت خودروسازی، داروخانه و آزمایشگاه تحقیقاتی و غیره استفاده می شوند. این تجهیزات برای تولید هوای پاکیزه و سالم تولید شده اند و در ساخت تجهیزات تهویه مطبوع از پیشرفته ترین فناوری استفاده می شود‌.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *