مقالات

تعریف جامع از ایرلاک یا هوابند اتاق تمیز

هوابند اتاق تمیز

همان طور که می دانید از اتاق های تمیز در انواع صنایع استفاده می شود. فرقی نمی کند که شیمی دان باشید یا بخواهید یک محصول آرایشی تولید کنید؛ شما به اتاق تمیز نیاز دارید. برخی از تجهیزات در این اتاق ها بسیار مهم هستند و شما نمی توانید بدون استفاده از آن ها اتاق تمیز خود را بسازید، یکی از آن ها هوابند اتاق تمیز است.

هوابند یکی از دستگاه هایی است که به تنظیم فشار هوای خارج از اتاق با هوای داخل اتاق تمیز می پردازد. بر حسب کارایی و نوع مصرفی که از اتاق تمیز دارید، می توانید از انواع مختلف هوابند استفاده کنید.

هوابند می تواند به میزان زیادی هوا را تصفیه کرده و از ورود هوای آلوده به اتاق جلوگیری کند. در ادامه به معرفی هوابند و انواع آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

هوابند اتاق تمیز چیست؟

در ابتدا بهتر است شما را با مفهوه هوابند آشنا کنیم. یکی از مهم ترین تجهیزات اتاق تمیز، هوابند است. این دستگاه یک سیستم ضروری برای تنظیم فشار هوا محسوب می شود و از نفوذ ذرات آلوده هوا به داخل اتاق تمیز جلوگیری می کند.

از این محصول عمدتا برای حفاظت از محیط در برابر گرد و غبار، ذرات خاک، مواد شیمیایی مضر و سایر آلاینده ها استفاده می شود. این دستگاه اتاق را در فشاری بالاتر از فشار محیط خارجی نگه می دارد و با این کار ذرات آلاینده را از بین می برد. بهترین و مهم ترین قسمت از اتاق های تمیز هوابند است که می تواند اتاق را از خطر وجود آلاینده ها پاک کند.

 

Layer 0

برای دریافت خدمات اتاق تمیز به مشاوره نیاز دارید؟

با مشاورین اکیاس وطن در تماس باشید

Layer 0

برای دریافت خدمات اتاق تمیز به مشاوره نیاز دارید؟

 

اهمیت استفاده از هوابند در اتاق تمیز

همان طور که گفته شد هوابند در اتاق تمیز به عنوان یک واسطه میان هوای داخل و هوای بیرون عمل می کند. فشار هوایی که در این قسمت تولید می شود نسبت به هوای بیرون بیشتر است و همین مسئله موجب از بین رفتن ذرات آلاینده و گرد و غبار خواهد شد.

با استفاده از هوابند اتاق تمیز یک سد هوایی میان فضای بیرون و محیط اتاق تولید می شود و امکان ارتباط مستقیم میان هوای بیرون با هوای داخل اتاق وجود ندارد و به همین دلیل هوای داخل اتاق پاک و دست نخورده باقی می ماند.

اغلب هوابند ها در قسمت درب یا نزدیکی درب قرار داده می شوند و از این طریق از ورود هوای ناسالم و ناپاک جلوگیری می کنند. هوابند ها می توانند از ورود ذرات آلاینده به اتاق جلوگیری کنند. افراد و پرسنل با رد شد از هوا بندها از آلاینده ها پاک می شوند و بدون هیچ گونه گرد و غباری به اتاق تمیز می روند.

انواع هوابند اتاق تمیز

هوابند ها دارای انواع مختلفی هستند که هر یک بر اساس کاربرد و مدلی که دارند در محیط متفاوتی استفاده می شوند. به طور کلی سه نوع از هوابند ها در بازار موجود هستند که برای محافظت از اتاق تمیز از ورود ذرات آلاینده و گرد و غبار به اتاق تمیز مورد استفاده قرار می گیرند. این هوابند ها عبارتند از:

  • چاهکی

در هوابند های چاهکی فشار هوا داخل اتاق های تمیز پایین است. در طرف مقابل فشار هوای محیط بالا می باشد. فشار هوای موجود در اتاق تمیز نسبت به هوای محیط های مجاور کم تر است و همین مسئله به عنوان سدی برای ورود آلاینده ها عمل می کند.

  • حبابی

در هوابند های حبابی فشار هوای داخل اتاق تمیز نسبت به دو محیط مجاور بیشتر است. بالا بردن میزان فشار هوا در اتاق تمیز موجب شده تا از ورود هوای آلوده و ذرات اضافی به اتاق تمیز جلوگیری شود و هوایی تمیز را به ارمغان بیاورد.

  • آبشاری

در هوابند های آبشاری فشار هوای بالا در یک طرف و فشار هوای پایین در سمت دیگر هوابند وجود دارد. هیچ یک از این هوا ها نمی توانند به یک دیگر وارد شوند و همین مسئله موجب شده تا از ورود ذرات گرد و غبار و آلودگی به داخل اتاق تمیز جلوگیری شود.

 

کاربرد هوابند در اتاق تمیز

 

کاربرد هوابند در اتاق تمیز

استفاده از هوابند تنها به محیط های بیمارستانی و آزمایشگاهی محدود نمی شود و از این دستگاه می توان در محیط های مختلف و صنایع گوناگون استفاده کرد. این دستگاه می تواند فشار هوای محیط را تنظیم کرده و از ورود ذرات آلوده به هوای اتاق تمیز جلوگیری کند. در ادامه به کاربرد های این دستگاه اشاره می کنیم:

  • ورود خروج پرسنل

زمانی که پرسنل می خواهند به اتاق تمیز وارد شوند یا از آن خارج شوند، ممکن است ذرات آلوده را به محیط وارد کنند و استفاده از هوابند می تواند ذرات آلوده را از بین ببرد.

  • از بین بردن غبار

به طور کلی در هوای اطراف ما میزان زیادی گرد و غبار وجود دارد. اختلاف فشار میان هوای داخل اتاق تمیز و هوای خارج آن می تواند به میزان زیادی این گرد و غبار را از بین ببرد.

  • انتقال هوای تازه

با استفاده از دستگاه هوابند اتاق تمیز، هوای تازه بدون هر گونه آلاینده و ذرات غبار به اتاق وارد می شود.

  • جلوگیری از هوای آلوده

به علت وجود اختلاف فشار میان هوای داخل اتاق با هوای خارج از اتاق تمیز، هیچ نوع هوای آلوده ای نمی تواند به اتاق تمیز وارد شود. هوای آلوده در اتاق های تمیز می تواند به میزان زیادی به دستگاه ها و مواد تولیدی آسیب برساند.

 

بیشتر بخوانید: هواساز

 

سفارش هوابند از اکیاس

هوای موجود در اتاق تمیز باید به کم ترین میزان آلودگی و آلایندگی رسیده باشد که این کار به وسیله فیلتر های هوا انجام  می شود. فیلتر های تعبیه شده در هوا بند های اتاق های تمیز برای تصفیه و تمیزی هوای اتاق تمیز یه کار می روند.

این فیلتر ها می توانند در هر چند دقیقه هوای اتاق را با مکش قوی تصفیه کنند و هوایی تمیز را برای شما به ارمغان آورند.

 

سفارش هوابند از اکیاس

 

همان طور که گفتیم یکی از مهم ترین و ضروری ترین تجهیزات اتاق تمیز، هوابند است. هوابند به میزان زیادی فشار هوا را تنظیم کرده و از ورود ذرات آلوده و گرد و غبار به محیط پاک اتاق تمیز جلوگیری می کند.

اکیاس سال ها است که در زمینه تولید و پخش تجهیزات اتاق تمیز در حال فعالیت است. این شرکت تا کنون توانسته رضایت تمامی مشتریان خود را جلب کند. شما می توانید هوابند اتاق تمیز را از اکیاس سفارش دهید و از اصالت آن مطمئن باشید.

هوابند های شرکت اکیاس کلین روم از بهترین مواد اولیه تهیه شده اند و می توانند به میزان زیادی کار شما را برای داشتن محیطی پاکیزه راحت تر کنند.

منبع: اکیاس کلین روم

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *