مقالات

کف شور استیل اتاق تمیز

کف شور استیل اتاق تمیز

کف شور استیل اتاق تمیز یکی از تجهیزاتی است که در کلین روم ها به کار می رود و درواقع رابط میان کف ساختمان و لوله های فاضلاب می باشد. اتاق تمیز محیطی است که برای انجام تحقیقات و آزمایش های به خصوصی تجهیز می شود.

در هنگام تجهیز اتاق تمیز تلاش می شود که میزان آلودگی به کم ترین میزان ممکن برسد. تمامی تجهیزات اتاق تمیز و محصولاتی که در این محیط به کار می روند مانند در و دیوار و کفشور باید دارای استاندارد های قابل قبولی باشند.

کفشور ها در جایی که نیاز به تخلیه آب می باشد قرار داده می شوند. آبی که در کف ساختمان جمع می شود، توسط کف شور به فاضلاب منتقل می شود. این قطعه هم تراز با سرامیک، روی سطح زمین قرار می گیرد.

 

Layer 0

برای دریافت خدمات اتاق تمیز به مشاوره نیاز دارید؟

با مشاورین اکیاس وطن در تماس باشید

Layer 0

برای دریافت خدمات اتاق تمیز به مشاوره نیاز دارید؟

 

 امروزه با پیشرفت های چشمگیری که در این حوزه صورت گرفته است، مدل های مختلفی از کفشور ها تولید می شوند. به طور کلی کفشور ها دارای جنس های مختلفی مانند برنجی، طلایی و استیل می باشند.

در گذشته اغلب از کف شور های نقطه ای استفاده می شد اما امروزه کف شور های خطی به کار گرفته می شوند که از نظر ظاهری، زیبا تر و از حیث کاربردی نیز مفیدتر و موثرتر می باشند. امروزه کفشور های استیل جایگزین مدل های پلاستیکی شده اند.

کفشور های برنجی نیز به دلیل مقاومت بالایی که در مقابل فرسایش دارند، مورد استقبال قرار گرفتند.

 

محصول منتخب: هواساز

 

 

انواع-کف-شور-استیل-اتاق-تمیز

 

کفشور ها در اتاق تمیز نقش زیادی دارند؛ چراکه تمیز کردن کلین روم ها به خصوص از بین بردن آلودگی های موجود در کف زمین اهمیت فراوانی دارد. کفشور با وجود اینکه ابعاد کوچکی دارد، اما از شاخص های مهم و ملزومات اتاق تمیز به شمار می آید.

کفشور های اتاق تمیز همچنین باید در مقابل شوینده ها و پاک کننده ها مقاومت و پاداری مناسبی داشته باشند. طول عمر بالای کفشور نیز مزیت مهمی می باشد که باید هنگام خرید به آن توجه نمایید.

انواع کف شور استیل اتاق تمیز

حال که با کلیت کف شور استیل اتاق تمیز آشنا شدید در ادامه به بررسی انواع آن می پردازیم.

  • کف شور استیل اتاق تمیز نوع خطی

این نوع از کف شور دارای المان های ساده می باشد. با توجه به عملکرد کفشور های قدیمی که حتما باید در سطح شیب دار و در وسط مکان مورد نظر قرار می گرفتند، با استفاده از کفشور های خطی، تخلیه آب راحت تر انجام می گیرد.

  • کف شور استیل اتاق تمیز نوع سرامیکی

در هنگام نصب این نوع از کف شور ها یک قطعه سرامیک مانند کاور روی آن قرار می گیرد. در واقع پس از نصب این کفشور آب موجود روی سطح زمین از درز های کفشور و سرامیک عبور می کند و به فاضلاب منتقل می شود.

نکته مهم درباره این نوع کف شور این است که موجب زیبایی کف ساختمان می شود، چرا که کفشور قابل دیدن نمی باشد. پس از قرار دادن کفشور، اطراف آن نیز به وسیله چسب سیلیکون آنتی باکتریال بسته می شود.

 

ویژگی های کف شور استیل اتاق تمیز

 

 

ویژگی های کف شور استیل اتاق تمیز

کفشور های استیل با توجه به ابعاد، جنس و ظاهرشان، مزیت های متعددی دارند که به شرح زیر می باشد:

  • اندازه کفشور

ابعاد این نوع از کفشور بزرگ می باشد و می تواند مقدار آب بیشتری را در زمان اندک تخلیه نماید.

  • شکل ظاهری کفشور

از نظر ظاهری نیز، نمای زیبایی دارد.

  • جنس بدنه

جنس این محصول بسیار مقاوم و ضد زنگ ( آلیاژ فولاد، کروم، نیکل و مولیبدن) می باشد.

 

بیشتر بخوانید: دوش هوا

 

جمع بندی

با توجه به مطالبی که بیان شد، کف شور استیل اتاق تمیز مزیت های فراوانی دارند و برای استفاده در کلین روم ها مناسب می باشند. از نظر قیمت نیز می توان عواملی مانند نوع، ابعاد و کیفیت کف شور را موثر و تعیین کننده دانست.

در بخش های مختلف کلین روم ها که نیاز به تخلیه آب می باشد دریچه هایی در زمین قرار می گیرد که آب آلوده را به فاضلاب منتقل نماید. کف شور هایی که در اتاق تمیز نصب میگردند، به اندازه لوله های فاضلاب ساخته می شوند.

تولید کفشور های صنایع دارویی و اتاق تمیز ها بسیار حائز اهمیت می باشد چراکه هرگونه نشتی و برگشت می تواند منجر به تکثیر آلودگی های میکروبی شود. امروزه انواع کفشور های خطی، مربعی، ساده و سرامیک خور در بازار عرضه می شود. به طور کلی کفشور ها با توجه به نیاز مشتریان، در ابعاد و جنس های مختلف ساخته می شوند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *