مقالات

راهنمای خرید لباس اتاق تمیز

راهنمای خرید لباس اتاق تمیز به شما کمک خواهد کرد بتوانید محصولاتی مناسب برای رفع نیاز خود خریداری کنید. این نوع فضاها معمولاً به منظور انجام تحقیقات صنعتی و علمی توسط مراکز مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

میزان آلاینده های زیست محیطی در اتاق تمیز بسیار اندک بوده و همین امر آن را برای انجام فعالیت های خاص مناسب کرده است. بر همین اساس طبیعتاً استفاده از تجهیزاتی مانند لباس های مخصوص که آلاینده ها را به اتاق ها وارد نکنند ضروری خواهد بود. اما در هنگام خرید لباس های ویژه برای این محیط ها باید چه فاکتورهایی را در نظر بگیریم؟

 

 

Layer 0

برای دریافت خدمات اتاق تمیز به مشاوره نیاز دارید؟

با مشاورین اکیاس وطن در تماس باشید

Layer 0

برای دریافت خدمات اتاق تمیز به مشاوره نیاز دارید؟

 

معرفی اتاق تمیز

این اتاق ها محیط های کنترل شده هستند و در آن ها آلاینده هایی مختلفی از جمله ذرات آئروسل، گرد و غبار و میکروب ها توسط فیلتر هوا اتاق تمیز می شوند. این امر به این دلیل صورت می گیرد که بتوانند تمیزترین منطقه ممکن را فراهم کنند.

بیشتر این فضاها برای تولید محصولاتی در زمینه الکترونیک، داروسازی و تجهیزات پزشکی استفاده می شوند. به اتاق تمیز، اتاق توزین نیز گفته می شود و متغیرهایی مانند دما، جریان هوا و رطوبت را کنترل می کند.

 

اشنایی با لباس اتاق تمیز

 

آشنایی با لباس اتاق تمیز

می توان گفت لباس های اتاق تمیز یکی از محافظ ترین لباس های تخصصی و ویژه محسوب می شوند. این نوع لباس ها تمام بدن فرد را به جز سر کاملا می پوشانند. این محصولات یک گزینه ایده آل برای شرکت های صنعتی هستند که در مناطق با کلاس های تمیزی مختلف فعالیت می کنند.

در ساخت این نوع لباس ها از متریال های متنوعی استفاده می کنند و می توان آن ها را با سایزبندی های مختلف تهیه کرد.

دلیل استفاده لباس مخصوص برای اتاق تمیز چیست؟

دوش هوا در قسمت ورودی این فضاها قرار می گیرد و کار پاک سازی افراد را قبل از ورود به اتاق انجام می دهد. با این حال یکی از منابع اصلی آلودگی هوا در اتاق تمیز، فردی است که دائماً ذراتی را منتشر می کند.

در واقع این محصولات می توانند عملکردهای مختلفی را انجام دهند که به آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • حفاظت از فرآیند فن آوری، محصول و محیط زیست در برابر آلودگی ساطع شده توسط انسان
  • محافظت از شخص در برابر اثرات مضر محیط از جمله در برابر فرآیند تکنولوژیکی
  • لباس اتاق تمیز به عنوان فیلتر آلاینده ها دارای مقاومت حرارتی بالایی بوده و از تبادل حرارت طبیعی بین فرد و محیط جلوگیری می کند.
  • ایجاد شرایط راحت برای کارکنان

 

 پارامترها و راهنمای خرید لباس اتاق تمیز

 

 پارامترها و راهنمای خرید لباس اتاق تمیز

از تجهیزات مختلفی از جمله پس باکس برای بررسی و کنترل میزان آلودگی ذرات در اتاق های تمیز استفاده می کنند. اما یقیناً انتخاب لباس مناسب تا حدود زیادی در حفظ سلامت محصولات و فرآیندها تاثیر گذار است. بر همین مبنا اکنون پارامترهای ویژه ای را برای خرید این محصولات معرفی خواهیم کرد.

  • دارای پوشش آنتی باکتریال

پارچه ها و منسوجات آنتی باکتریال بسترهای مبتنی بر الیاف هستند که بر روی آن ها عوامل ضد میکروبی اعمال می شود. البته این امکان وجود دارد این عوامل در الیاف آن ها نیز گنجانده شود. اما به طور کلی این در نتیجه این شیوه ساخت محصولی ایجاد خواهد شد که از رشد میکروارگانیسم ها جلوگیری می کند.

  • دارای جنس پلی استر

محصولات پلی استر به راحتی پاره نمی شوند و مقاومت در برابر سایش یکی از ویژگی های اصلی آن ها به شمار می رود. این لباس منحصر به فرد بسیار سبک است و راحتی پرسنل را تضمین می کند. پلی استر کاملاً شکل خود را حفظ می کند و هنگام پوشیدن تغییر شکل نمی دهد و همچنین چروک نمی شود.

  • استفاده از بهترین متریال

مواد مورد استفاده در لباس ‌ها برای اتاق‌ های تمیز نباید اجازه عبور آلودگی را بدهد و آن ها را منتشر کند. به طور کلی این محصولات باید بادوام و مقاوم در برابر سایش باشند. لباس های ساخته شده از بهترین متریال ها از منتشر شدن ذرات و میکروارگانیسم جلوگیری خواهند کرد.

همچنین ست های لباس با جوراب و کلاه و همراه با تجهیزات حفاظتی استفاده می شوند.

 

از کجا لباس اتاق تمیز بخریم؟

 

از کجا لباس اتاق تمیز بخریم؟

مجموعه ای که شما برای خرید لباس اتاق تمیز انتخاب می کنید تاثیر فوق العاده بالایی در کیفیت این نوع محصولات دارد. خرید از مراکز معتبر فروش به شما این امکان را می‌ دهد که از مرغوبیت این نوع تجهیزات اطمینان خاطر داشته باشید.

البته شما با خرید از این نوع مجموعه ها قطعاً قادر خواهید بود که این لباس ها را با قیمت بسیار مناسب تهیه کنید. اکیاس کلین روم  یکی از مراکز فروشی است که لباس های اتاق تمیز را بدون واسطه و با بهترین درجه کیفی به فروش می رساند.

اگر هدف شما تهیه تجهیزات اتاق تمیز درجه یک با قیمت مقرون‌ به صرفه است این مجموعه را به شما پیشنهاد می دهیم.

پ

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *